środa, 27 maja 2015

Kolejna blogowa inspiracja

Tym razem na zaglądnięcie do blogowego kącika kulinarnego i wypróbowanie jednego z polecanych przepisów na "Świeże soki owocowe i warzywne nie tylko na zimowe smutki", skusiła się Kamila Kożuch. Uczennica klasy IIITF postawiła na odżywczy, lekki i bardzo szybki w wykonaniu napój bananowy. Dlaczego?
 
 (fot. Kamila Kożuch)

"Banany to jedne z moich ulubionych owoców. Gdy zobaczyłam na blogu przepis na pyszny napój bananowy, postanowiłam go wypróbować! Wykonanie napoju zajęło mi dosłownie chwilkę, za to jego smak pamiętałam długo. Jeśli macie ochotę podglądnąć jak sobie z nim poradziłam, zapraszam:
 

Przygotowałam swoje stanowisko pracy zaopatrując się w blender i wszystkie niezbędne produkty: 2 banany, 200 ml mleka, jogurt naturalny, miód pszczeli.
 

Dokładnie umyłam owoce, obrałam ze skórek
 

i pokroiłam na niewielkie kawałki.
  

Następnie dodałam 200 ml schłodzonego mleka, 150 ml jogurtu naturalnego
i łyżkę stołową miodu pszczelego.
 
 
Wszystko zmiksowałam do uzyskania jednolitej masy.
 

I gotowe!
 

Tak uzyskany napój bananowy możecie udekorować np. listkami świeżej mięty.

SMACZNEGO ! "


12 komentarzy:

  1. Ja bym chętnie wypiła taki napój, ale nie chce mi się robić;) nie lubię siedzieć w kuchni;( czy jest na to jakaś rada???;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię banany, ponieważ posiadają dużo wartości odżywczych. Zawierają m.in. potas. Są również źródłem witaminy C i błonnika. Daje to poczucie sytości i ogranicza spożycie przez nas innych, bardziej tuczących pokarmów. Ponadto skrobia zawarta w lekko niedojrzałych, zielonkawych bananach tworzy wyścielenie błony śluzowej żołądka, dzięki temu chroni ją przed działaniem soku żołądkowego. Wiec polecam taki koktajl.☺

    (Agnieszka A. 3TF)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam banany!!!! Oprócz smaku oferują wiele korzyści zdrowotnych, myślę że warto włączyć je do swojej diety :)
    ( Sonia 1a)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prócz bananów warto zauważyć że w przepisie znajduję się jogurt naturalny, który jest najbogatszy w minerały, witaminy i zwykle ma najmniej kalorii ze wszystkich rodzajów jogurtów. Nie zawiera też sztucznych zagęszczaczy, aromatów i stabilizatorów. Jest również najtańszym lekarstwem na problemy z trawieniem, które często zdarzają się np. w podróży. Leczniczo w jogurcie działają bakterie probiotyczne, które zapobiegają namnażaniu chorobotwórczych mikroorganizmów i poprawiają pracę jelit.
    (Ula J. 1tr)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się ten przepis, ponieważ banany są skarbnicą potasu. Ten żółty owoc jest niezbędny do właściwego funkcjonowania systemu nerwowego, pracy mięśni, bierze udział w dotlenianiu mózgu, poprawiając zdolności myślenia i koncentrację. Ale też są bardzo kaloryczne, więc zbyt duża ilość może źle wpłynąć na naszą wagę.

    (Justyna P. I TR)

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto zaznaczyć, iż banany zawierają tryptofan, przez który wytwarzana jest serotonina, która z kolei świetnie pomaga przy problemach ze snem. Nie przepadam za bananami, ale w tej postaci bardzo mi smakują. =)

    (Maciek, I TR)

    OdpowiedzUsuń
  7. Należy pamiętać, że niedojrzałe banany nie mogą być przechowywane w lodówce, ze względu na niską temperaturę, która im szkodzi ! Natomiast dojrzałe owoce można w niej przechowywać przez kilka dni.

    (Ola, 1A)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam banany, myślę że warto wypróbować ten przepis, wygląda niesamowicie prosto, a efekt może być naprawdę niezły (może nawet lepiej smakowałby po schłodzeniu) ;)

    (A.B, 1A)

    OdpowiedzUsuń
  9. Banany? Uwielbiam, nie ma nic lepszego! Jedzenie bananów przynosi same plusy, dlatego polecam włączenie ich do swojej codziennej diety. Spożywając banany przed wzmożonym wysiłkiem dostarczamy
    sobie dodatkową energię i potrzymujemy poziom cukru we krwi. Poza tym, czy jest jakiś smaczniejszy owoc? ;)
    Ewelina M., 2TR

    OdpowiedzUsuń
  10. Miód jest świetną alternatywą zamiast cukru. Ma wiele właściwości zdrowotnych między innymi wzmacnia serce i posiada właściwości antybakteryjne. Warto wprowadzić miód do codziennego menu.
    Elżbieta M. 3TF

    OdpowiedzUsuń
  11. Banany to moje ulubione owoce, mają wiele wartości odżywczych i smakują wspaniale, czy ktoś w ogóle nie lubi bananów? Przepis jest świetny, naprawdę bosko smakuje, "niebo w gębie" jak to mówią! :)
    (Patrycja 1A)

    OdpowiedzUsuń
  12. Regularne jedzenie bananów chroni układ krążenia. Owoce są bowiem źródłem potasu, obniżającego ciśnienie tętnicze krwi. Prócz tego zawierają niemal tyle samo pektyn, co jabłka. Dzięki temu mogą obniżać poziom cholesterolu, zapobiegając miażdżycy.
    Gabriela Nowak 1 TR

    OdpowiedzUsuń