wtorek, 1 grudnia 2015

EKOTRIATHLON 2015. Zespół nr 13. "Szlachetne zdrowie"

Magdalena Migduła (2 LOB) i Kamila Warchoł (2 LOB) - zespół nr 13.
 
I. Mity o zdrowym żywieniu:
 
1. Codziennie musisz wypić min. 2l wody - MIT
Należy pić tylko wtedy, gdy czujemy pragnienie. Nie należy się sugerować tym, co narzucają nam media, ponieważ nadmiar wody w naszym organizmie może być dla nas niebezpieczny, a nawet prowadzić do śmierci. Trzeba wspomnieć także, że dostarczamy naszemu organizmowi wodę nie tylko w postaci płynów, ale również poprzez owoce i warzywa. Niech nikt Ci nie mówi ile wody dziennie powinieneś pić!Procentowa zawartość wody w wybranych warzywach i owocach.
(fot.tutaj).

2. Każdy jogurt jest zdrowy - MIT
Należy wystrzegać się jogurtów owocowych, gdyż zawierają one najczęściej sztuczne owoce i słodziki. Często mają dodane sztuczne barwniki oraz aromaty. Najlepszym jogurtem jest naturalny, ponieważ wytwarzany jest z surowego, niepasteryzowanego mleka. Do swojego jogurtu możesz dodać płatki owsiane, które przyspieszają trawienie i sezonowe owoce, które nadadzą smaku.
Najlepiej jeśli jogurt zrobisz sam!
 
3. Sok to samo zdrowie - MIT
Nie wszystkie soki są źródłem zdrowia. Bardzo ważny jest sposób w jaki został wytworzony i jak dalej był przetwarzany. Soki z kartonu mają mniej wartości odżywczych niż te świeżo wyciśnięte.
Pamiętajmy, że soki zawierają cukier!
 
4. Guma do żucia przywraca prawidłowe pH w ustach - MIT
Nie jest to prawdą, ponieważ zawiera ona wiele szkodliwych substancji takich jak: aspartam, acesulfam K, bazę gumową itp. Jest szczególnie niezdrowa dla dzieci.
Nie jest prawdą to, że należy ją żuć po każdym posiłku!
 
II. Uroda, czyli powrót do natury
 
1. Włosy:
Odżywka żółtkowo - rycynowa. Stosuje się ją dla poprawy kondycji włosów, przyspiesza ich wzrost i ma działanie przeciwłupieżowe.
Drożdże. Przyspieszają porost włosów. Ćwierć opakowania drożdży należy rozpuścić w wodzie i pić raz dziennie.
 
2. Skóra:
Marchew, czyli naturalny bronzer. Dzięki ogromnej zawartości beta-karotenu marchew w sposób naturalny przyciemnia skórę oraz nadaje jej zdrowy, złocisty odcień.
Peeling cukrowy. Pozostawia on skórę gładką i jedwabistą w dotyku. Możesz wykonać go sama i to niewielkim kosztem.
 
3. Paznokcie:
Olejek rycynowy. To idealny sposób na łamliwe i rozdwajające się paznokcie! Sprawia, że są zdrowsze i piękniejsze. Wystarczy tylko wcierać w nie olejek lub rozgrzać go i trzymać w nim paznokcie.
 
Źródła:
 

65 komentarzy:

  1. Ciekawy tekst- zwięzły i na temat. Zawiera wiele ważnych, podstawowych informacji na temat dbania o własne zdrowie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  2. dzieki temu wpisowi dowiedziałam sie o rzeczechach o ktorych nie mialam pojecia, najbardziej zaciekawily mnie mity :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  3. Z pewnością użyję kilka sposobów na sobie i z chęcią będę do tego wracać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  4. ciekawy tekst, również sądze że można sie wiele dowiedzieć np. nie miałam pojęcia że żucie humy tak na prawde nie poprawia Ph.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  5. Bardzo pomocne ! Super wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  6. Bardzo przydatne dla osób które dbają o swój sposób żywienia oraz o własny wygląd. Mało kto z nas zwraca uwage na to ile procent wody jest w owocach przecież owoce to produkt zdrowy . wiec jak dla mnie bardzo przydatna notka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  7. Genialny tekst! Dawno nie czytałam czegos tak tak dobrego! Jestem pod wrażeniem! Oby więcej takich wpisów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesada. Takimi komentarzami robi się krzywdę autorkom, bo od razu widać, ze komentarze naciągane i na siłę wpisywane. Nawet jeśli ten artykuł ma jakąś wartość to nazwanie go genialnym jest przesadą.

      Usuń
    2. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy wpis. Dowiedziałam się o wielu rzeczach o których nie miałam wcześniej pojęcia! Bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  9. chyba w końcu wezmę się za picie 2 litrów wody dziennie heh ;) ciekawy blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze zrobisz! Choć autorki powyższego wpisu uważają, że nie powinno się tyle pić. Nie zgadzam się z nimi absolutnie! Picie wody to podstawa. 1,5 do 2 l dziennie minimum. Niestety ale zraziła mnie informacja, że picie wody to mit. Magdalena Mróz

      Usuń
    2. Komentarz z godz. 19:50 nie został podpisany. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  10. super ! już wiem jak przyspieszyć wzrost moich włosów , i poprawić kondycje paznokci :) bardzo pomocny wpis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  11. Olejek rycynowy jest dobry również na poprawę stanu rzęs.
    Bardzo ciekawy wpis, teraz na pewno zmienię swoje nawyki żywieniowe i będę jadła więcej marchewek, żeby moja skóra nawet w zimie wyglądała na pięknie opaloną.
    Agata, kl. 2B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  12. Świetny tekst ! Można się dowiedzieć tyle ciekawych rzeczy. Nigdy nie przypuszczałam, że marchew to naturalny bronzer 😁 suuuper !!! 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  13. Bardzo pomocny tekst dla tych,którzy nie mają pojęcia o syntetycznych dodatkach dodawanych do produktów spożywczych w celu wzbogacenia smaku i wyglądu.A na dodatek warto dodać,że wspomnianą tutaj marchewkę można przygotować na wiele ciekawych sposobów,na przykład robiąc kotlety marchewkowe czy mus marchewkowy http://smak-zdrowia.blogspot.com/2012/11/mus-marchewkowy.html z pomocą którego można stworzyć piernik czy naleśniki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  14. Bardzo ciekawy wpis :) mozna zyskać nowe informacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  15. Super wpis ! dużo się dowiedziałam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  16. Bardzo ciekawe! Chętnie wypróbuję olejek rycynowy na paznokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  17. Bardzo mi się podoba i napewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  18. Super wpis! Dziewczyny podeszły do sprawy bardzo profesjonalnie i przygotowały merytoryczny komentarz. Post uświadomił mi że muszę pić dużo soku i to najlepiej zrobionych przeze mnie. Głosuję na ten post, ponieważ już wiem co jest mitem a co prawdą w kwestii zdrowego żywienia i fit podejścia do życia.Natalia kl. IIB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  19. Muszę przyznać, że dowiedziałam się naprawdę ciekawych rzeczy po przeczytaniu tego posta :) Np. nie miałam pojęcia, że dzięki peelingowi z cukru cera staje się bardziej gładka i jedwabista ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  20. Drodzy komentujący, pragnę przypomnieć, że do punktacji będą brane tylko te komentarze, które:
    a) są podpisane,
    b) zawierają treści merytoryczne.
    Komentarze w stylu: "Super wpis ! dużo się dowiedziałam" czy "Bardzo ciekawy wpis :) - można zyskać nowe informacje" punktacji nie podlegają. Należy wymienić konkretnie jakie informacje okazały się ciekawe i pomocne oraz podpisać się pod swoim komentarzem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawa forma przekazu nie miałam pojęcia, że soki które kupuje w sklepie w cale nie są tak zdrowe jak mi sie wydawało przed przeczytaniem tego wpisu, teraz będe patrzeć na etykiety i patrzeć na to co pije. Aneta Zielińska

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo ciekawe i mądre i ważne dla naszego zdrowia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  24. Bardzo ciekawy tekst, który pokazał mi jak dbać w naturalny sposób o urodę oraz uświadomił mi, że nadmiar wody jest szkodliwy

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo zaciekawił mnie mit o gumie do żucia. Wiele reklam, narzuca odbiorcy, by po każdym swoim posiłku brał ją, w celu uniknięcia osadu na zębach itp. Zaintrygował mnie również wpis olejku rycynowym. Jest to łatwy sposób na poprawę stanu swoich paznokci, który wypróbuję. Ola kl. IIB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  26. Bardzo mi się podoba i napewno wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń
  27. Bardzo interesujący wpis, innowacyjne metody zamiany dostępnych w sklepach chemicznych kosmetyków na naturalne i to nie wielkim kosztem. Na pewno wypróbuję. Katarzyna Ziewacz

    OdpowiedzUsuń
  28. A 2 to : Zaraz po przeczytaniu tego wpisu postanowiłam wykonać na moich włosach maske z żółtkami i olejkiem rycynowym. Już po pierwszym użyciu zauważyłam, że moje włosy stały się bardziej lśniące, a łupieżu było już znacznie mniej. Jedyną wadą tej metody jest to, że ciężko ją zmyć z włosów, mimo wszystko gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń
  29. Od jakiegoś czasu odżywiam się eko, dzięki temu czuję się znacznie lepiej i odczuwam mniejsze zmęczenie. Po przeczytaniu tego tekstu postanowiłam zamiast kolejnych odwiedzin w solarium pić regularnie naturalny sok z marchwii. Marzena Lesiak

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam wrażenie, że komentarze tu są trochę na siłę, żeby nabić ich liczbę. Wcale ten wpis nie aż tak atrakcyjny jak inne. Jest wiele innych wpisów, którym należy się większa liczba punktów niż temu, choć nie mają tylu komentarzy. Uważam, ze jest to niesprawiedliwe, że tak banalny wpis (bez zdjęć, bez filmu i wcale nie jakoś szczególnie atrakcyjny) dostanie najwięcej punktów (to jest moja uwaga do organizatorów). Poza tym tak jak wspomniałam wyżej ten wpis zawiera błąd merytoryczny dotyczący picia wody. Magdalena Mróz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdaleno, dziękuję za uwagę skierowaną w stronę organizatorów. Jest cenna. Niemniej jednak takie zasady były podane od początku - każdy może złożyć komentarz pod wybranym wpisem. Liczba punktów, którą można uzyskać od czytelników nie jest dominująca - stanowi 1/15 część całkowitej punktacji. Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to autorki wpisu miały prawo napisać co sądzą na temat spożywania określonej ilości wody, tak samo jak Ty miałaś prawo to zanegować. Czytelnicy sami mogą ocenić i poszukać informacji w innych źródłach, by sobie to ostatecznie zweryfikować. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Dodam jeszcze (aby Cię może troszkę uspokoić), że aby komentarz był punktowany musi spełniać ściśle określone warunki:

      1) musi być merytoryczny (w czym i dlaczego pomógł, co konkretnie pokazał, czym i jak wpłynął na zmianę). Komentarze w stylu: super wpis, genialny wpis, najlepszy wpis, etc, nie będą brane pod uwagę w punktacji,
      2) musi być podpisany imieniem i nazwiskiem (nawet jeśli jest merytoryczny, a nie jest podpisany imieniem i nazwiskiem, też nie będzie brany pod uwagę). To też jest podane w zasadach dla komentujących.

      Usuń
    3. Magda zgadzam się z Tobą w stu procentach !! Wydatki jest wymuszone, a post nie zachęca nawet do przeczytania... Karolina Rykaj

      Usuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, pozwól, że na tym blogu ja będę decydować, które komentarze zostaną opublikowane. Zarówno Ty jak i Magdalena macie takie samo prawo wyrażania tu swoich opinii i zgadzania się lub nie zgadzania z autorkami wpisu.

      Usuń
  32. Witam, od jakiegoś czasu borykałam się z problemem przebarwionych paznokci z powodu częstego ich malowania. Próbowałam już różnych odżywek, ale nie widziałam poprawy. Postanowiłam spróbować sposobu dziewczyn i spotkałam się z miłym zaskoczeniem. Paznokcie zaczynają powoli wracać do wcześniejszego stanu. Widać, że proste sposoby są najlepsze i najtańsze! Jako dowód mogę zamieścić zdjęcie moich paznokci: http://pl.tinypic.com/view.php?pic=20arlo8&s=9#.VmiMq3Yvfct
    Pozdrawiam, Karolina Cetera

    OdpowiedzUsuń
  33. Po przeczytaniu tego wpisu nie chciałam uwierzyć w to, że drożdże mogą przyspieszać wzrost włosów. Postanowiłam zaczerpnąć informacji w internecie i to rzeczywiście prawda. Owszem może nie należy to do najsmaczniejszych sposobów, ale za to włosy mogą rosnąć nawet 4 cm na miesiąc. Właśnie zaczęłam stosować, czekam na rezultat :) Małgorzata Jaworska

    OdpowiedzUsuń
  34. Po przeczytaniu tego wpisu najbardziej zaintrygował mnie peeling cukrowy. Cera rzeczywiście jest bardziej gładka i miękka w dotyku.Nie przypuszczałam również, że marchew to doskonały,naturalny bronzer.Od dziś zabieram się zatem za ich jedzenie i robienie soków!!!
    Natalia Sambora

    OdpowiedzUsuń
  35. Ekstra wpisik ! Przyjemnie się go czyta, wszystko jest czytelne i spójne 😊 Nie miałam pojęcia, że jogurty mogą nie być zdrowe... Przecież to zródło białka i owoce tez są bardzo pożywne - tak myślałam do tej pory 😊 Teraz zmienię moje dotychczasowe odżywianie i zamienie jogurt owocowy na jogurt naturalny z mieszanką rożnych ziaren i świeżych owoców ! Mam nadzieje, że poprawi to moje zdrowie 😉 Madzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz nie został podpisany imieniem i nazwiskiem. Nie wlicza się do punktacji.

      Usuń