czwartek, 18 czerwca 2015

Kokosowa jaglanka z truskawkami

Sezon truskawkowy trwa. Warto wykorzystać więc te owoce i przegotować z nich coś smakowitego. Sylwia Korczewska z 3TF zaproponowała połączenie truskawek z kokosem i kaszą jaglaną. O walorach tej ostatniej pisałam w maju - tutaj. Jestem przekonana, że warto ten zestaw wypróbować osobiście.

(fot. Sylwia Korczewska)

Oto lista niezbędnych produktów: 100 g kaszy jaglanej, 150 g mleka kokosowego, 50 g mleka 2%,  2 łyżeczki cukru trzcinowego, stewi lub syropu z agawy, 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżeczka wiórków kokosowych, truskawki.
 

 

Jak wykonać?
 
"Kaszę przelałam wrzącą wodą na sicie, przesypałam do garnka z gotującą, lekko osoloną wodą z łyżeczką masła i gotowałam ok. 5 minut. Odcedziłam. Następnie ponownie przesypałam kaszę do garnka, dodałam mleko kokosowe, mleko 2%, cynamon i gotowałam na wolnym ogniu do momentu całkowitego wchłonięcia mleka. Ugotowaną kaszę wyłożyłam na talerz, przyozdobiłam wcześniej przygotowanym koktajlem z truskawek, kawałkami truskawek, listkiem świeżej mięty i posypałam wiórkami kokosowymi.
 
 
Taki rodzaj deseru jest bardzo łatwy w przygotowaniu, a kasza jaglana na słodko smakuje nieziemsko. :) Koniecznie spróbujcie. Sylwia".
 
 
 

 

 

8 komentarzy:

  1. Kasza jaglana zawiera rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, mającą leczniczy wpływ na stawy, a także korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów - także dziewczyny nie ma co truć się lekami!

    Kasza jaglana ma właściwości wysuszające i antywirusowe. Stąd jaglankę podaje się przy przeziębieniu i zapaleniu górnych dróg oddechowych.

    Iza 3TF

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawki to owoce bardzo dietetyczne, ich kaloryczność jest bardzo niska, ponieważ zjedzenie 100g truskawek to tylko 35 kcal. Truskawki zawierają dużą zawartość błonnika, który usprawnia perystaltykę jelit.Są bardzo zdrowe i bardzo smaczne :)
    Daria Matuga ( Kl I TR)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe połączenie, na dodatek warto jesc owoce, ponieważ zawierają one witaminę C, witaminy z grupy B, a także niewielkie ilości witaminy A i E, oraz mikroelementy: chroniące przed anemią żelazo, wzmacniające kości wapń i fosfor.
    Natalia ITR

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze jest zamienić cukier na naturalne słodziki takie jak cukier trzcinowy, stewie czy syrop z agawy. Można zmniejszyć ilość spożywanych kalorii nie rezygnując z ulubionych potraw czy ciast.
    Oliwia ITR

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasza jaglana coraz częściej wprowadzana jest do naszej diety. Przyrządzona w odpowiedni sposób jest bardzo smaczna. Nie dość, że posiada mnóstwo wartości odżywczych to jeszcze posiada właściwości lecznicze. Doskonale wpływa na naszą urodę, wspomaga pracę serca, jest skarbnicą żelaza, a nawet chroni organizm przed nowotworami. Jest także doskonałym rozwiązaniem dla osób na diecie bezglutenowej. Dodatkowo przyrządzona z truskawkami jest bardzo pyszna. Chętnie wypróbuję ten przepis.
    Ewelina M. (klasa I TR)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszym sposobem na przechowywanie truskawek jest ich zamrożenie. Zachowują przez to wszystkie swoje wartości świeżych owoców i mogą być z nami przez cały rok.
    (Robert I TR)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaszę jaglaną lubię tylko w słodkim wydaniu, dlatego z chęcią wypróbuje ten przepis. Kasza dostarcza nam duże ilości witaminy E i lecytyny, która korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację, dlatego warto zadbać o jej obecność w naszej diecie zwłaszcza przed egzaminami.
    Elżbieta M 3TF

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedzenie kaszy jaglanej to świetny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. A w połączeniu z warzywami lub owocami jest naprawdę smaczna. Zawiera dużo błonnika, który jest niezbędny dla lepszego trawienia.
    (Paulina I TF)

    OdpowiedzUsuń